Pytałem Pana Ireneusza czy spotkał się z praktyką, że Dział Programistyczny (Developmentu) wdraża usługę? Nie potrafił podać takiego przykładu. I tu moim zdaniem tkwi sedno kłopotów z wprowadzaniem ITIL-a. Dopóki cały dział IT nie zacznie myśleć usługowo nie będzie pełnego sukcesu z wprowadzenia zarządzania usługami. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że zmiana świadomości developerów jest trudna, choć możliwa i konieczna. Analogiczne opory mentalne mają administratorzy przy zaakceptowaniu wagi projektów i zarządzania projektami.
Jak jednak zmienić świadomość całego działu IT? Po pierwsze nie rozdzielać Project Management od Service Management. Sprytny menedżer infrastruktury IT powie tak: "OK będziemy wspierać projekty z ponadprzeciętnym zaangażowaniem, ale jest jeden warunek: to muszą być projekty usług!" Po drugie zamieniać się rolami - niech programista trochę posiedzi w Service Desku, a administrator niech poużera się z biznesem przy projektach...
Na koniec podam kilka wartościowych linków, które udostępnił Pan Ireneusz:
- sporo materiałów na blogu dot. ITSM
- kolejna społeczność ITIL-owców
- o ITIL-u w formie Wiki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz