poniedziałek, 8 czerwca 2009

I po konferencji!

Jak już wcześniej ogłaszałem w zeszłym tygodniu odbyła się Konferencja V Forum Wsparcia HDI, na której miałem przyjemność wygłosić wykład Lean ITIL. Mimo konkurencji dyrektora IT PepsiColi udało mi się przyciągnąć spore grono słuchaczy - pojawiły się nawet pytania. Ważniejsze jest jednak to, że zgodnie z moją hipotezą z wykładu metody wypracowane w Toyocie mają odbicie w IT. Potwierdziły to wystąpienia innych prelegentów:
  • Pan Radosław Klicki z Atos Origin przedstawił Service Desk, w którym: eliminuje się aktywności nie przynoszące korzyści (Muda!), standaryzuje się dobre praktyki, redukuje się różnorodności (wyrównywanie pracy - heijunka!) itd...
  • Pan Michał Bosowski z COIG z kolei opisał system żółtych i czerwonych kartek (wizualizacja!) oraz umieszczenie 2-giej i pierwszej linii wsparcia na jednej sali (dokładnie to przedstawiłem w koncepcji Lean Service Desk Room)...
Postawię pytanie bez odpowiedzi: czy dobre praktyki w IT analogiczne do Lean zgrupują się w postać metodyki "Lean IT"? Czas pokaże...

Oprócz Service Desku był miły, ale konkurencyjny koncept w zarządzaniu projektami. Firma kosultingowa Mandarine Partners przedstawiła nowe podejście do zarządzania projektami (metda łańcucha krytycznego) wykorzystujące Teorię Ograniczeń Goldratta - polecam i mam w planie się przyjrzeć. W skrócie powiem tylko tyle, że metoda łańcucha krytycznego pozwala realizować projekty o czasie i w budżecie co jak wiemy jest ekstremalnie trudne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz