poniedziałek, 30 marca 2009

Korzyści i bariery

Zachęcił mnie tytuł "ITIL benefits and barriers to success" i przeczytałem wstęp do raportu Computer Economics na temat przeszkód i korzyści z ITIL-a. Tabelka ładna, ale moim zdaniem wśród korzyści z ITIL-a pozostawiłbym dwie fundamentalne:
  • łatwiej się "sprzedaje" informatykę
  • organizacja procesowa i usługowa jest "przyjaźniejsza" dla zmian, które są koniecznością biznesową.
Warto zacytować klasyka jakości Williama E.Deminga
It is not necessary to change. Survival is not mandatory.
oraz znanego wszystkim Karola Darwina
It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.
Odnosząc to do informatyki - przetrwa i odniesie sukces ta organizacja IT, która potrafi zmieniać się zgodnie ze zmianami środowiska biznesowego. Pod pojęciem organizacji mieści się tu konkretny zespół ludzki z konkretnym liderem. Nieprzypadkowo Barack Obama wstawił do swojej kampanii "Change".

PS. Analogicznie dochodzimy do sedna problemów z wdrożeniem ITIL-a - odporność organizacji na zmiany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz