eksperymentując z metodyką GTD organizacji własnej pracy często spotykam się z problemem nazwania działania jakie mam podjąć w związku z daną sprawą. Poniżej przepisałem z własnego MyLifeOrganized kilka przykładów dla ułatwienia innych korzystających z GTD:
- przejrzeć (zwykle jakiś dokument)
- sprawdzić (na przykład w Internecie, we własnych notatkach)
- wyszukać (j.w.)
- uruchomić (program, konto na stronie www)
- obliczyć, skalkulować (koszt)
- napisać (dokument, draft, wersję roboczą)
- zainstalować (oprogramowanie)
- dowiedzieć się (zwykle przez telefon)
- spytać, ustalić, uzgodnić kwestię (j.w.)
- uzyskać, umówić, zarezerwować termin (j.w.)
- przetestować (oprogramowanie, funkcję)
Niestety język polski jest bardziej opisowy niż angielski, więc trzeba się więcej napracować przy pisaniu. Czasem warto coś skrócić pisząc po angielsku z wykorzystaniem cyfrowych skrótów:
- rev (...iew)
- check
- search4
- run
- calc (...ulate)
- write
- install
- ask
- ?
- ?
- test
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz